Вашата оценка

Турция - мерки за безопасност - Лято 2020

08 Май 2020
Турция - мерки за безопасност - Лято 2020
За никого не е тайна, че Турция е една от първите страни в света, която планира да пристъпи към възстановяване на международният туризъм, след отпадането на ограниченията свързани с корона вирус.
За да убеди чуждестранните пътешественици в епидемичната безопасност на почивката в Турция, през май 2020 Министерството на страната внедрява сертифициране на туристическите обекти за безопасност от COVID-19 и съблюдаване стандартите на хигиена. Това не са здравни сертификати за туриста.
„Хотелите ще бъдат задължени да гарантират социална дистанция, да провеждат регулярна дезинфекция, проверка на здравето на персонала и да осигурят на своите сътрудници индивидуални средства за защита“ – изявление на Министъра на Туризма на Турция.
Днес много от хората с резервации за Лято 2020 ги вълнуват въпроси: какви промени ще има в хотелите и как ще преминава почивката на гостите?
Първите отговори дават някои от най-луксозните хотели в Анталия, които вече представиха официално бюлетин с подробна информация за нововъведенията.
Хотелите ще предлагат нова безконтактна система за обслужване на база Ол инклузив „WeServe“
Мерки предприети в областта на хигиената и здравето: провеждане на ежедневни анализи на храната, ежедневни проби на водата в басейните, щателно и регулярно почистване на контактните повърхности с ефективни дезинфекциращи средства. Във всички места за общо ползване ще има дезинфектанти за ръце. Особено внимание се отделя на почистването на общите контактни точки като тоалетни, мивки.
За почистване ще се използва озон „Crysal 03”. Според разпореждането на Министерството на Здравеопазването по настоящем всички работници и служители в хотела са длъжни да носят предпазни маски. Маски ще носят и снабдителите на продукти и консумативи в хотелите.
На плажа гостите ще са приканени да спазват подходяща социална дистанция, което е прекрасно и се посреща с голяма радост от всички, които нямат намерение да отменят своите почивки. За никого не е тайна, че в последните години, плажовете бяха препълнени, особено в най-силните месеци Юли и Август. Разстоянията между шезлонгите бяха много малки, ако изобщо имаше такива. Ходенето на плаж беше, понякога и леко неприятно преживяване, заради пренаселеността. Ставането сутрин рано, за да си запазиш шезлонг на първа линия, отива в историята. Войната за шезлонгите, сянката и слънцето, отстъпва място на спокойствието и пълния релакс. Най-големия лукс в това отношение, очаква гостите на хотелите, именно през най-предпочитаните месеци за почивка Юли, Август и Септември. През Лято 2020, хората запазили здравия си разум, ще намерят хотели запълнени на максимум 60%, светещи от чистотата и дезинфекция. Предлагащи отлични условия за спокойна и релаксираща почивка. Това, за което всички българи мечтаят от много години – да са на море през Август, а плажът и хотелът да не са пълни и да има достатъчно въздух. Това лято никога повече няма да се повтори, заслужава си да му се насладим!
Дезинфекцията с озон се явява един от най-ефективните и натурални методи на дезинфекциране на опасните зони. В басейните 99.9 % дезинфекцията ще се осъществява по метода на озоновото почистване, което е по ефективно от почистването с хлорни компоненти.
Планира се увеличаване на социалната дистанция в ресторантите, на плажа , в амфитеатъра. В мини клуба, няма да има трудно почистващи се играчки като плюшени такива. Ще се провежда щателна дезинфекция с озон всяка вечер от 24.00 до 04.00 ч
В местата, където обикновено се струпват най-много хора, като основен ресторант, бар за напитки ще бъдат регулирани за равен достъп през определени интервали за да се предотврати струпване на хора и да се гарантира подходяща социална дистанция.
Зоните за приготвяне на храната се наблюдават 24 часа с камери. Специалистите по хранене ще проверяват щателно храната, в съответствие с изискванията на стандарта ISO 22000. Местата за сядане в общите зони ще бъдат на разстояние 1.50 – 2 метра. На служителите и работниците в хотела редовно ще се провеждат обучения и надзорни мероприятия.
При разполагането на шезлонгите на басейна и на плажа ще се спазва принципа на социална дистанция. При регистрация в хотела, гостите ще бъдат поканвани в лоби зоната, вместо на рецепция за да се предотвратява струпване на хора. Ще бъде обезпечена естествена вентилация и приток на свеж въздух в общите помещения.
Подготвя се и нова система за обслужване, преход към хигиенично използване на блок масата безконтактно. Ще бъде нововъведение за сезон 2020 под названието «WeServe». С помощта на тази система прекият контакт на гостите с продуктите в бюфета ще бъде предотвратен. Хората, които пътуват често, знаят, че този тип обслужване в ресторанта е приоритет само на най-луксозните хотели в света. Е сега ще се предлага масово и всеки ще може да се почуства като скъп гост.
При почистването на стаите, преди пристигането на гостите ще се извършва щателна дезинфекция с озон. В хотелите се осигурява денонощно обслужване от лекар и сестра. Всеки ден ще се мери температурата на служителите и работниците в хотела чрез термо камера. Представители на департамент Качество ще следят за нововъведения и инструкции от Министерството на Здравеопазването и ще обезпечават въвеждането им в хотелите.
 
Архив новини
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на нашите услуги Вие приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече
Разбрах